Derfor er golf bra for helsen din

i snakker mye om både fysisk og mental helse for tiden. Og heldigvis er det sånn at vi snakker mer om mental og fysisk helse når det kommer til menn, for menn er nemlig ganske dårlig representert i mange statistikker, og dette er selvsagt noe vi har lyst til å gjøre noe med.

Hvis du leser dette, spiller du helt sikkert golf, og da vil du bli glad for denne nyheten – det å spille gold er bra for både den mentale og fysiske helsen din. Nysgjerrig på hvorfor?

Som en del av en sunn rutine

Når vi snakker om helse, er det mange elementer som spiller inn. Det er hvor mye vann du drikker, hvor lenge du sover, hva og hvordan du spiser, hvor sosial du er, om du for eksempel bruker er dermaroller eller gua sha eller andre hjelpemidler som tar vare på huden din, hvor mye du trener, om du få nok frisk luft, og mange andre ting. Og det er overraskende mange gode ting vi kan gjøre for oss selv som det å spille golf kan være en helt naturlig del av.

Golf og fysisk og mental helse

Mental og fysisk helse er avhengig av mange forskjellige ting, og noen ganger kan det være vanskelig å se hvilke ting som er bra for deg og hvilke ting som ikke er det. Her skal vi fokusere på hvilke gode ting du gjør for helsen din når du spiller golf, sånn at du kan få enda bedre grunner til å prioritere det.

Du beveger deg. Golf er ikke akkurat det samme som å løpe seg en tur, men alene det at du får beveget deg litt gjør at du får noen av de gode fordelene som fysisk aktivitet gir deg.

Du får frisk luft. Dette er noe som er enormt undervurdert. Det å få frisk luft og naturlig dagslys er noe som virker direkte inn på søvnrytmen vår, og gjør i det hele tatt bare at vi føler oss bra. Så alene det at du får litt sol på nesa når du spiller gold er bra for deg.

Du er sammen med andre. Dette er noe som har blitt bevist at er bra både for den mentale og fysiske helsen vår. Å være i fellesskap med andre er nemlig noe som har innvirkning på blant annet både nervesystemet vårt og immunforsvaret vårt.

Du får en pause fra hverdagen. Denne er også viktig. Det å prioritere tid for deg selv er noe som er veldig bra. For det å kunne redusere stresset i hverdagen er noe som på både kort og lang sikt påvirker både den fysiske og den mentale helsen din, så fortsett med det.

Kommentarer

  • Del Golferen.no på:

  • Aktuelle turneringer

  • PGA Tour: Wyndham Championship  (4. 7. august)

  • Korn Ferry Tour: Utah Championship  med Krstoffer Ventura (4. 7. august)

  • DP World TourCazoo Open  med Espen Kofstad   (4. - 7. august)

  • Challenge Tour: Vierumäki Finnish Challenge med  Andreas Halvorsenog Kristian Ktogh (4-. 7. august)

  • Ladies European Tour / LPGA Tour AIG Womens Open med Marianne Skarpnord ( 4.- 7. august)

  • LET Access Series AIG WVasteras Open Presented By PadelPitchn med Tina Mazarino, Celine Karlung,ogStina Resen ( 3.- 5. august)

  • Nordic League Göteborg Open med Felix Møller 3.-5. august

  • NGF:  SpSrixon Tour Ungdomsmesterskapet (.-2.-3. august. august)

  • NGF: Norgesmesterskapet Funksjonshemmede og Døve ( 6.- 7. august)

  • . august)

  • Golferen.no på YouTube

    Jørgen Hillås Slå sanden ut av bunkeren

    Bestemødrene på Evje

    Order of Merit besøker Gamle Fredrikstad GK

    Lommedalens grønne lunge

    Mange meter å hente med tilpasning av driveren

  • Golferen.no

    Papaya Media

    Saltboveien 25

    1560 Larkollen

    Redaksjonen

    +47 920 25 820

    tips@golferen.no

    Nyhetsbrev

    Meld deg på Golferen.nos nyhetsbrev
    * Påkrevet

    Ansvarlig redaktør: Jan E. Espelid | Teknisk drift: Papaya design & marketing AS | Tips redaksjonen: tips@golferen.no

    Ansvarlig redaktør: Jan E. Espelid | Annonsesalg: Pernille ter Jung Andreassen | Teknisk drift: Sorenso as | Tips redaksjonen: tips@golferen.no

    Golferen.no utgis av Papaya Media, org.nr. 915 995 187. Alt innhold er opphavsrettslig beskyttet 2004–2018 © Papaya Media. Golferen.no redigeres i henhold til Vær Varsom-plakaten og Redaktørplakaten.