Norsk Golf skroter toleder-modellen

FÅR BARE EN SJEF: Norsk Golf AS gjør som majoriteten av små medieselskap ved å samle daglig leder og ansvarlig redaktør i én stol. Foto: Jan E. Espelid

NGF har bestemt seg å overføre markedsarbeidet fra datterselskapet Norsk Golf AS tilbake til forbundet. Daglig leder Lars Ahlqvist blir med på lasset, og redaktør Magnus Sveen blir sjef alene.

Da Norsk Golf AS ble opprettet som et heleiet datterselskap for knappe to år siden, valgte golfforbundet en toleder-modell med Lars Ahlqvist som daglig leder og Magnus Sveen som ansvarlig redaktør.

Det er en ganske uvanlig modell for så små mediebedrifter som Norsk Golf AS, som omsatte for 9,4 millioner kroner første driftsår.

Nå endrer NGF på dette ved å overføre forbundets markedsarbeid fra datterselskapet Norsk Golf AS tilbake til forbundets avdeling for kommunikasjon og marked.

Norsk Golfs tidligere daglig leder, Lars Ahlqvist, får oppgaven som markedsansvarlig i NGF. Han tar med seg Kristin Gunhildrud som markedskonsulent, en stilling hun hadde i NGF før Norsk Golf AS ble opprettet.

Betydelig underskudd

Golferen fortalte i høst at Norsk Golfs første driftsår som heleiet datterselskap, 2014, ga et underskudd på 897.000 kroner. Egenkapitalen på 500.000 kroner var tapt, og var på minussiden med 162.000 kroner.

På sin nettside forklarer golfforbundet at selv om NGF har økt markedsinntektene i 2015, har «fordelene ved eksternt markedsarbeid likevel ikke vært mange nok i forhold til forbundets ambisjoner».

Ahlqvist og Gunhildrud inngår nå i NGFs avdeling for kommunikasjon og marked, som ledes av kommunikasjonssjef Tom Rosenvinge. Han ønsker ikke å uttale seg om resultatene i Norsk Golf AS bedret seg i løpet av 2015.

Magnus-Sveen-Annika-Sörenstam-Suzann-Pettersen.

Ansvarlig redaktør og daglig leder Magnus Sveen intervjuer Annika Sörenstam og Suzann Pettersen på Oslo Golfklubb. Foto: Jan E. Espeid

— Regnskapene er ikke klare ennå. Men vi konsoliderer aktiviteten i Norsk Golf, slik (golf)tinget (i november) ønsket, sier Rosenvinge.

Norsk Golf AS vil fortsette sin virksomhet som mediehus med ansvar for utgivelse av blant annet magasinet Norsk Golf, ledet av ansvarlig redaktør Magnus Sveen.

Les også: Blodrøde tall i Norsk Golf

Kommentarer

  • Del Golferen.no på:

  • Aktuelle turneringer

  •  

  • PGA Tour: MhMasters Tournament Med Viktor Hovland (6. -9. apri

    lChallenge Tour : The Challenge presented by KG med Kristoffer Reitan og Elias Bertheussen ( 28. -31. mars )

    Korn Ferry Tour:
    Astara Chile Classic ( 30. mars - 2. april)

    LPGA; Dio Implant LA O pen med Celine Borge ( 30. mars - 2. april)



  •  




  • Golferen.no på YouTube

    Jørgen Hillås Slå sanden ut av bunkeren

    Bestemødrene på Evje

    Order of Merit besøker Gamle Fredrikstad GK

    Lommedalens grønne lunge

    Mange meter å hente med tilpasning av driveren

  • NGF: Norwegian Paragolf Open (Para Norgescup #3) Kongsvingers GK (.- 13.-14. . august)

  • Golferen.no

    Papaya Media

    Saltboveien 25

    1560 Larkollen

    Redaksjonen

    +47 920 25 820

    tips@golferen.no

    Nyhetsbrev

    Meld deg på Golferen.nos nyhetsbrev
    * Påkrevet

    Ansvarlig redaktør: Jan E. Espelid | Teknisk drift: Papaya design & marketing AS | Tips redaksjonen: tips@golferen.no

    Ansvarlig redaktør: Jan E. Espelid | Annonsesalg: Pernille ter Jung Andreassen | Teknisk drift: Sorenso as | Tips redaksjonen: tips@golferen.no

    Golferen.no utgis av Papaya Media, org.nr. 915 995 187. Alt innhold er opphavsrettslig beskyttet 2004–2018 © Papaya Media. Golferen.no redigeres i henhold til Vær Varsom-plakaten og Redaktørplakaten.