Etter 11 år med Norge som marked går Golferen.no internasjonalt ved å oppgradere den engelskspråklige bloggen MigrantGolfer.com til et redaksjonelt nettsted, med hele verden som marked.
golferen-no-satser-internasjonalt

LANSERT DENNE UKEN: Etter tre år som engelskspråklig blog er MigrantGolfer.com oppgradert til et redaksjonelt nettsted, med hele verden som marked.

golferen-no-satser-internasjonalt

HAR ALLEREDE STOR INTERNASJONAL LESERSKARE: Etter drøye tre år har vi en stor skare trofaste lesere over hele verden, sier Jan E. Espelid om erfaringene med den engelspråklige bloggen MigrantGolfer.

— Vi startet MigrantGolfer som en engelspråklig blogg om det å reise for golf. Etter drøye tre år har vi en stor skare trofaste lesere over hele verden, sier Jan E. Espelid om bakgrunnen for satsingen.

Espelid leder Papaya Media, og er ansvarlig redaktør for MigrantGolfer.com samt også for Golferen.no og for en annen nyskapning av året; Golfbuzz.no.

— Etter å ha jobbet med golf på nett i over et tiår, er det én ting jeg har lært meg: Problemet er ikke å finne noe å skrive om, men å velge bort stoffet vi ikke har plass til, sier Espelid.

— Vi har tilgang på mye stoff som passer et internasjonalt publikum, og som derfor ikke publiseres på Golferen. Nå kan det stoffet i stedet presenteres på MigrantGolfer, fortsetter golfredaktøren.

— Det blir altså ikke samme stoff på Golferen.no og Migrantgolfer.com, bare på forskjellige språk?

—Med få unntak, nei. Golferen.no er en nettside om og for golf i Norge, etter norsk presseetikk og -skikk. Mens MigrantGolfer.com er et frittstående nettsted på engelsk, mer viralt orientert, og for et internasjonalt publikum, sier Espelid.

— I den grad vi skriver om golf i Norge på MigrantGolfer.com, er det med tanke på hva som vil interessere og fascinere utenlandske golfere.

Espelid viser i den forbindelse til artikkelen Tee for Two a.m. om midnattsgolf i Nord-Norge som et eksempel.

Les også: Tee for Two a.m.

— Vi kommer til å bruke Facebook aktivt for å promotere MirgantGolfer. Erfaringene fra lanseringen av Golfbuzz.no viser hvor viktig Facebook er som kanal, mener Espelid.

Se også: MigrantGolfer Facebook-side

I tillegg til tradisjonelt stoff om golfbaner, golfutstyr og golfreisemål, er det to bærebjelker til på nye MigrantGolfer, videreørt fra bloggen: En liste over verdens 246 ekte linksbaner og Golferen.nos reiseredaktør Torsten Pamps Tour of Ireland-prosjekt.

I løpet av 25 kapitler, hvorav 22 er publisert i skrivende stund, tar Pamp oss med til alle den grønne øyas beste golfbaner.

Se også:
The World’s 246 True Links Courses
The Tour of Ireland Project

— Og med hele verden som marked, begynner kanskje de store pengene snart å strømme inn?

— I wish … nei da, så høye lesertall er urealistisk. Det er derfor først og fremst et publisistisk grep vi nå gjør med MigrantGolfer. Om nettstedet så kan gi et bidrag, er det veldig hyggelig. Mer enn det har vi ikke håp om, avslutter ansvarlig redaktør Jan E. Espelid.

Se også: MigrantGolfer.com

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Dette nettstedet bruker Akismet for å redusere spam. Lær om hvordan dine kommentar-data prosesseres.