På den årvisse demomessen hos Custom Golf brukte de tilstedeværende i snitt 400 kroner hver på årets køllenyheter. Arrangør, utstillere og publikum var strålende fornøyd med helgens messe.
500-golfspillere-fikk-oppgradert-golfbagen

LIV OG RØRE: Det var et yrende liv hele dagen lørdag og søndag da Custom Golf arrangeret sin årlige demomesse. Denne gangen i nye lokaler i Frysjaveien i Oslo.

500-golfspillere-fikk-oppgradert-golfbagen

FIKK PRØVESLÅTT ALLE NYHETENE: Geir Lothe (t.v.) var på jakt etter ny driver. Her forsøker salgssjef, Henrik Spørck, å overbevise Lothe om at han bør velge Callaway.

— Jeg er på utkikk etter en ny driver. Og jeg tror jeg har funnet den jeg vil ha! avslører en fornøyd Eivind Lothe til Golferen.no.

11-handicaperen fra Oslo GK var én av 500 golfspillere som kunne prøveslå årets nyheter så mye de orket hos Custom Golf lørdag og søndag.

Les også: Test årets køllenyheter i helgen

I løpet av to dager kunne publikum ta og føle på nyhetene fra Bettinardi, Callaway, Cleveland, Cobra, Mizuno, Nike, TaylorMade, Titleist, Ping og Srixon.

Fornøyde utstillere

Leverandørene Golferen.no snakket med smilte om kapp med kundene, og det dannet seg fort kø av spillere som ville prøve de heteste nyhetene på køllefronten.

Vi vet ikke om Custom Golfs simulatorer var snilt innstilt akkurat denne dagen. Men vi så i alle fall en rekke driver rundt 300 meters-merket samt slag med treeerspoon på 260 meter carry.

— For oss er demodager utrolig viktig, slår Henrik Spørck fra Callaway fast.

Salgssjefen gjennomfører selv selskapets rundt 60 demodager fra februar til juli, og forteller at de representerer en omsetning på 3 millioner kroner.

— Også for oss er demodager veldig viktig, forteller Jon Anders Wahlund fra Cleveland og Srixon.

Men legger til at de 30 demopakkene de har plassert ute hos kundene avlaster en del av behovet for selv å reise rundt.

Mizuno-importør Morten Erichsen forteller at han er gledelig overrasket hvor hvor sterk posisjon Mizuno har. Til tross for at merket var ute av markedet i flere år før SMD overtok distribusjonen i 2014.

— Av naturlige årsaker prioriterer vi å være tilstede på demoer der vi har kunder, sier Erichsen.

— Jeg synes det viktigste på en demo er at folk finner utstyr som er bedre enn det de allerede har, sier Titleist-sjef Jan-Are Larsen til Golferen.no.

Gir mersmak

— Dette var skikkelig gøy, oppsummerer primus motor Geir Vasenden hos arrangøren Custom Golf.

— Det var gledelig å se så mange nye på demo, og det var gledelig at mens det tidligere år har gått mest i enkeltkøller, så gikk det mye i sett denne gangen.

— I det hele tatt ga helgen assosiasjoner til liv og røre slik vi kjenner det fra gamle dager, den gangen golf var hot. Kanskje er vi på veg dit igjen? undrer en håpefull Geir Vasenden.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Dette nettstedet bruker Akismet for å redusere spam. Lær om hvordan dine kommentar-data prosesseres.