Etter ti år har headpro Tom Hestøs superdemo på drivingrangen ved Haga Golfklubb i Bærum nærmest blitt en institusjon i Golf-Norge.

2000 golfere, fordelt med 700 tirsdag og 1300 onsdag, ga golfbutikken ved Haga Golf en meromsetning på flere hundre tusen kroner også denne sesongen.

— Men slik må det nesten være også! Vi legger utrolig mye arbeid ned i dette, sier primus motor Tom Hestø innimellom slagene (bokstavelig talt).

For med kun en fjerdedel av den store drivingrangen frigitt til superdemoen var det stinn brakke, og trangt om saligheten på Tom Hestøs range.

Folk stod i kø

Ikke bare under demoen, men også før dørene (billedlig talt) ble åpnet klokken 15, var det tendenser til kø.

— Vi hadde invitert alle leverandørene til lunsj klokken 14, men den måtte avlyses; folk hadde allerede begynt å komme og ville teste utstyr, flirer Hestø.

De store golfmerkene, med unntak av Cleveland og Srixon, var til stede på Haga. Alle med avanserte måleapparater tilgjengelig for å kunne gi best mulig tilpasning av køller. Som det i god demodag-ånd var 10 prosent rabatt på de to dagene.

Også på solbriller fra Oakley og tøy fra Kjus samt på GPS-klokker og lasermålere, der Garmin, Bushnell og TomTom var representert, var det 10 prosent å spare.

— Ja, dette er virkelig morsomt, og en begivenhet jeg absolutt synes det er verdt å få med seg hvert år, sier norgessjef Mark Nichols i Ping i et sjeldent ledig øyeblikk i en ellers svært hektisk dag.

Minst et tiår til

Etter ett tiår med Vårens vakreste eventyr spør vi Hestø om muligheten for at evenementet videreføres et tiår til.

— Det gjør det! Om det er opp til meg. Jeg merker at golferne venter på dette gjennom våren. Dessuten gir superdemoen oss en ypperlig anledning til  å markedsføre leverandørene våre, og det fortjener de! avslutter Tom Hestø.

Send oss gjerne bilder og tekst, og gjerne video, fra demodag hos din golfklubb utover våren. Bruk epost tips@golferen.no.

Se også: Haga Golf hjemmeside