Foto: norskgolf.no

Ecco og det japanske merket Srixon er Norges Golfforbunds nye utstyrssponsorer. Samtidig endrer Norges fremste turneringsserie for juniorer navn.

(Pressmelding NGF) Ecco og det japanske merket Srixon er Norges Golfforbunds nye utstyrssponsorer fra og med 2017. Representanter fra Chrisco Golf, distributøren av Srixon og Ecco i Norge, og Norges Golfforbund møttes denne uken på Ullevål Stadion for å skrive under en fireårsavtale.

NGF har vært i dialog med flere utstyrsleverandører de siste månedene i forbindelse med at den nåværende utstyrsavtalen med Titleist/Acushnet utløper ved årsskiftet. Valget falt til slutt på Srixon. NGF mener det er de som best kan hjelpe forbundet i juniorsatsingen videre.

Srixon og Ecco satser på juniorgolfen

— Srixon har tydelig signalisert at de ønsker å være med og utvikle juniorgolfen i Norge. De har vist sterk motivasjon og engasjement for vår ungdoms- og juniorsatsing, og vi er veldig glad for at vi har fått denne avtalen på plass. I kombinasjon med samarbeidsavtalen med Narvesen har dette gitt oss enorme muligheter til å utvikle juniorgolfen i Norge, sier Tor-Anders Hanssen, generalsekretær i NGF.

Han sier Srixon kommer til å være et godt synlig navn i Golf-Norge i årene fremover.

– Denne avtalen handler ikke bare om utstyr, men om hvordan vi ytterligere skal løfte Golf-Norge sammen, fortsetter Hanssen.

Avtalen innebærer at turneringsserien for Norges beste juniorspillere endrer navn til Srixon Tour.

— Vi i Chrisco har alltid vært opptatt av å støtte yngre spillere. Allerede på 1980-tallet hadde vi merket RAM, som både Øyvind Rojahn, Per Haugsrud og Thomas Nilsen spilte på. Når vi nå fikk sjansen til å jobbe med golfforbundet, var vi veldig interessert i det, sier Ole Christian Selbekk i Chrisco Golf.

Srixon er store på verdensbasis, og har i dag 77 spillere på de forskjellige internasjonale tourene. Samarbeidet med NGF gir mulighet til å spre Srixon-navnet, og gjøre det enda mer kjent i Norge.

Se også: Chrisco hjemmeside