Slik finner du utstyret til hjemmetreningen

I disse dager er det vanlig å trene hjemme. Enten om golfbanen er stengt, treningsstudioet er fult, eller om du bare liker å trene i ro og fred hjemme. Til tross for at mange drar på treningsstudio, så er det i virkeligheten ikke noe problem å trene hjemme, og du kan få inn en minst like god økt her, som i et studio. Det viktigste er at du har det riktige utstyret.

Hva er målet ditt?

Dersom du er på utkikk etter utstyr til trening kan du ta en titt på Fitness engros, de har nemlig alt det du trenger. Hvis du er ny til treningen, og ikke har et satt program, så kan det være vanskelig å vite akkurat hva det er du trenger av utstyr. Da er det en god ide å finne ut hva målene dine er.

Hvis du er en golfspiller så er kanskje målet å øve på slag og golfteknikk, men det kan også være andre mål knyttet til en annen treningsform. Hvis du besøker golfbanen flere ganger i uken, så får du nok inn denne øvingen der, og hjemmetreningen kan brukes til å trene styrke eller kondisjon. Da er det kanskje en tredemølle, en spinningssykkel eller noen vekter du trenger?

Hvor mye plass har du?

En annen faktor som spiller inn, er hvor mye plass du har hjemme. Hvis du har et ledig rom i kjelleren, eller en stor garasje, så har du kanskje muligheten til å lage et helt eget treningsrom. Bor du derimot i en leilighet, eller kun har plass på soverommet, ja da er det mindre utstyr som må til.

Du kan heldigvis få mye gjort på liten plass, og vekter er blant de tingene som enkelt kan legges i et hjørne, eller oppbevares i en bod. I et slik tilfelle er det ikke sikkert du har muligheten til å gå til innkjøp av maskiner for kondisjon, men du kan jo alltids ta en løpetur ute!

Sett opp et program

For å få mest mulig ut av treningen din er det en god ide å sette opp et program. Dette gjelder også hvis du trener hjemme, og særlig hvis du har begrenset med utstyr. Da er det viktig at du finner ut hvilke øvelser som passer best for deg, ut ifra hva slags utstyr du har til rådighet. Husk at du også kan supplere med ting i hjemmet, som for eksempel en sekk med bøker når du utfører knebøy! Kroppen vet jo ikke hva det er du løfter, så lenge det er den rette tyngden.

Trening er ikke bare viktig for kroppen, det er også morsomt. Den siste tiden har vist at man kan gjøre så å si alt hjemmefra, og med det rette utstyret så er ikke trening et untak!

Kommentarer

  • Del Golferen.no på:

  • Aktuelle turneringer

     

    PGA Tour: AT&T Byron Nelson  (12. – 15. mai)

    Korn Ferry Tour: Visit Knoxville Open med Kristoffer Ventura (12. – 15. mai)

    DP World Tour: Soudal Open med Espen Kofstad og Kristian Krogh (12. – 15. mai)

    Nordic League: Rewell Elisefarm Challenge  med Torbjørn Johansen, Martin Ulseth, Sebastian Eidsæther Syhrog Mats Heien (10. – 12. mai)

    Ladies European Tour:Aramco Team Series – Bangkok med Marianne Skarpnord og Karoline Lund  (12. – 14. mai)

    LET Access Series: Flumserberg Ladies Open med  Dorthea Fobrigd, Tina Mazarino, Michelle Forsland og Celine Karlung  (12. – 14. mai)

    LPGA: Cognizant Founders Cup (12. – 15. mai)

    Norgescup: Garmin Norgescup Larvik GK   (4. – 15. mai)

    College:  NCAA Franklin Regional  med Emilie Øverås 9. – 11. mai)

    College:  NCAA Tallahassee Regional  med Franzizks Sliper og Anna Cathrine Kreklin 9. – 11. mai)

     

  • Golferen.no

    Papaya Media

    Saltboveien 25

    1560 Larkollen

    Redaksjonen

    +47 920 25 820

    tips@golferen.no

    Nyhetsbrev

    Meld deg på Golferen.nos nyhetsbrev
    * Påkrevet

    Ansvarlig redaktør: Jan E. Espelid | Teknisk drift: Papaya design & marketing AS | Tips redaksjonen: tips@golferen.no

    Ansvarlig redaktør: Jan E. Espelid | Annonsesalg: Pernille ter Jung Andreassen | Teknisk drift: Sorenso as | Tips redaksjonen: tips@golferen.no

    Golferen.no utgis av Papaya Media, org.nr. 915 995 187. Alt innhold er opphavsrettslig beskyttet 2004–2018 © Papaya Media. Golferen.no redigeres i henhold til Vær Varsom-plakaten og Redaktørplakaten.

    ×