Med to myke nyheter forsøker Callaway å kapre enda større andel av golfballmarkedet. Holder nyhetene det Callaway lover bør de ha gode muligheter til å lykkes.

Callaway har aldri lagt skjul på ambisjonene om å bli store også på golfballer, og har de siste par årene spist seg inn på mer og mer av det norske markedet. Og har antageligvis etablert seg som markedsleder.

Når Chrome Soft kommer i ny utgave, og får selskap av enda mykere Superhot 55, er det liten grunn til å tvile på at Callaway ønsker å beholde ledertrøyen i volummarkedet.

Andre generasjon

Chrome Soft er bare ett år gammel som modell, men kommer altså allerede nå i ny utgave. Blant det som er endret finner vi en ny kjerne, Dual SoftFast Core, som Chrome Soft er alene om, og som bidrar til høyere utgangshastighet på ballen med driveren.

Firedelt-teknologien gir lav kompresjon mens Tour Urethane-skallet skal gi veldig myk følelse samtidig som spinnen på ballen blir lav med driveren og høy med de korte jernene.

Som på godt norsk betyr lengre utslag kombinert med mer stopp i ballen på innspillet til greenene. Prisen oppgis til 399 kroner per dusin. Som er en akseptabel pris dersom Chrome Soft holder det Callaway lover.

En superhet lillebror

Chrome Soft-lanseringen får følge av lillebroren, Superhot 55, som har en pris som er 70 kroner lavere per dusin, altså 329 kroner. Superhot 55 består av tre lag, der den lave kompresjonen (som angis av tallet 55 i modellnavnet) gjør den livlig fra driveren.

Det velkjente HEX-mønsteret i skallet gir gode aeorodynamiske egenskaper, som hjelper til å gjøre ballbanen optimal. Dessuten reduseres sidespinn. Som altså øker sjansen for å slå et noenlunde rett slag uten hook eller slice.

Les mer: Callaway hjemmeside