Skottland lanserer sin store Drive it home-kampanje for å få flere golfturister til å besøke golfens hjemland.
skottene-vil-ha-flere-golfere

HOME OF GOLF:
Old Course i St. Andrews.

De skotske turistmyndighetene, Visit Scotland, lanserer i disse dager sin store satsing på å flere utenlandske golfere til å besøke Skottland.

Kampanjen har fått navnet Drive it Home, og gir golfere muligheten til å vinne 250 greefees, runder med Sam Torrance eller spill på Old Course i St. Andrews.

Dessverre er ikke Norge på listen over land som er valgt ut til å delta i kampanjen. Men kjører du over grensen til Sverige er det bare å kaste seg på.

Ferske undersøkelser konkluderer med at for hvert pund en turist bruker på greenfee så tilfører han eller hun fem pund til til den skotske økonomien.

Kampanjen varer til slutten av april, og kan ha stor betydning for golfbransjen i Skottland. Den omsetter årlig for nesten 2,1 milliarder kroner og sysselsetter rundt 4400 mennesker.

– Drive it home oppmuntrer skotske golfbaner og lokale bedrifter til å jobbe bedre sammen og selge et felles produkt, sier VisitScotland-sjef Philip Riddle.

Sam Torrance er utnevnt til skotsk golfambassadør. Han mener kampanjen vil ha stor effekt og tiltrekke seg mange utenlandske turister.

– Vi har de beste golfbanene i verden og fasiliteter ingen andre kan matche. Dessuten vil vi i år virkelig være på golfkartet med 150-årsjubileet til the Open, sier han.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Dette nettstedet bruker Akismet for å redusere spam. Lær om hvordan dine kommentar-data prosesseres.