Golfens fremtid:

Nøtterøy-leder: «Terskelen må senkes!»

Nøtterøys daglig leder, Jørgen Gierløff, er krystallklar på at medisinen for norsk golfs fremtid er at terskelen for å komme i gang må bli lavere.
  • Publisert: 26. jun 2012
  • Sist oppdatert: 26. jun 2012
TAR VARE PÅ NYBEGYNNERNE: Jørgen Gierløffs kongstanke er å ta vare på medlemmene. Og aller mest de nye.
FLOTT BANE: Nøtterøy GK har treningsbane samt en flott 18-hulls mesterskapsbane, der dette bildet er hentet fra hull 2.
NØTTERØY GOLFKLUBBÅpnet: 18 hull 2003Treningsområder: 6-hulls treningsbane og 300 meter drivingrangeMedlemmer: 1300Fordeler: Gjensidig fritt spill-ordning med Sandefjord GKStatus:  Refinansiert gjeld på 32 mill. i 2010 til 14. mill.VTG-kurs: Kr. 950 inkl. fritt spill også på 18-hullsbanen første sesong
Det er verdt å lytte til Nøtterøy-leder Jørgen Gierløff.

Og det selv med 40 kilo mindre tyngde bak uttalelsene enn da han kom til Norge for fem år siden som daglig leder i Kongsvinger Golfklubb.

— Vi må bli flinkere til å inkludere de som har gått VTG-kurs!

For det er ingen selvfølge at de som er positive etter et Veien til golf-kurs vil fortsette med golf, mener han.

Telle antall runder

Gierløff mener det er viktig å få nybegynnere ut på banen så tidlig som mulig.

— Et rimelig kurs er ikke nok. Vi må også gi de et rimelig medlemskap og sørge for at de spiller minst ti runder.

Han påpeker at det er viktigere at antallet spilte runder øker enn antallet medlemmer.

Rimelig pakke

Nøtterøy GK har hatt stor suksess med sine Veien til golf-pakker.

— Vår VTG-pakke koster 950 kroner, som inkluderer kurs samt fritt spill på 18-hullsbanen den første sesongen.

Fritt spill-delen er i følge Gierløff den aller viktigste ingrediensen for å inkludere nybegynnerne i klubben.

— La de spille golf og la de på den måten komme inn i miljøet!

NGF-kampanjen

Golfforbundets markedskampanje spinner i år videre på sammen--temaet.

Fjorårets Jo mere vi er sammen er i år blitt til Jo flere vi er sammen, der hensikten er at hver golfer verver én venn til å forsøke golf.

Gierløff er imidlertid skeptisk:

— Isolert sett er temaet bra, men jeg synes ikke det er en bra kampanje siden den ikke tar med neste steg.

Kommunikasjonsansvarlig Tom Gundersen i NGF forteller at forbundet i år investerer halvannen million kroner i markedskampanjen.

— Vi har hele tiden sagt at kampanjen er et langsiktig tiltak, og et bidrag til å synliggjøre golf i Norge.

Støtte fra østsiden

Gierløff støttes av Åge Erichsen i Moss og Rygge Golfklubb på den andre siden av Oslofjorden:

— Kampanjen kan virke litt tam. Men uansett tema vil ikke en kampanje gi effekt over natten.

Suksessfaktoren

Uansett hvordan nye medlemmer verves til kurs og medlemskap, så er Gierløff krystallklar på at de må tas vare på:

— Suksessfaktor nummer én er ivaretagelse. Ta hånd om medlemmene; i shopen, i restauranten og på banen. Og aller mest de som er nye!

WiPlog

Relaterte artikler

LET Access inntar Drøbak

Drøbak Ladies Open:

LET Access inntar Drøbak

Marianne Skarpnord, Tonje Daffinrud, Caroline Martens og 24 norske jenter til stiller alle til start når når nest øverste nivå på euroeptouren gjester Drøbak fredag til søndag.Les mer »
.
Mer trykk mot bakken gir lengre slag

Bengt-Arnes Beste Tips 9:

Mer trykk mot bakken gir lengre slag

Finner du riktig balanse i oppstillingen, blir det lettere å bruke kroppen på den mest kraftfulle måten. Resultatet blir lengre slag.Les mer »
.

NGF forlenger med Choice

 ... Nordic Choice Hotels har forlenget samarbeidsavtalen med NGF, som sikrer rabatt på overnatting for medlemmer i norske golfklubber. Rabatten fortusetter at fordelskode 66163 oppgis. Ved booking via denne linken er rabatten allerede trukket fra.  Les mer »
.
Atle Øi:  Det blir ingen Solheim-søknad

Atle Øi:
Det blir ingen Solheim-søknad

 At det offentlige må betale festen gjør at det ikke blir noen norsk Solheim Cup-søknad, tror Atle Øi.Les mer »
.

China Open

... Richard Green, medlem i Moss og Rygge GK, endte på delt 18.-plass i europaturneringen Volvo China Open i Shanghai. Australieren er forlovet med Marianne Skarpnord, også hun europatourspiller fra samme klubb. Kinsersen Ashun Wu vant i Shanghai.Les mer »
.
Egmont kjøper Svensk Golf

Medieoverdragelse i Sverige:

Egmont kjøper Svensk Golf

Det svenske golfforbundet går motsatt vei av det norske, og selger medlemsbladet. Egmont Publishing kjøper Svensk Golf, og overtagelsen skjer allerede 4. mai.Les mer »
.

Mest lest siste døgn


Siste nytt

Drøbak Ladies Open:

LET Access inntar Drøbak

Marianne Skarpnord, Tonje Daffinrud, Caroline Martens og 24 norske jenter til stiller alle til start når når nest øverste nivå på euroeptouren gjester Drøbak fredag til søndag. Les mer »

Karrierebeste på Nordic League:

Krogh Johannessen med sterk andreplass

Det ble stor spenning for Kristian Krogh Johannessen, som ledet flere ganger underveis i Trummenäs Open i svenske Karlskrona. Til slutt endte drammenseren på andreplass. Les mer »

Lanserer nye linser:

Oakley endrer ditt syn på ting

Amerikanske Oakley er på markedet med sin Prizm linseteknologi, som de hevder «finjusterer synet» når du utøver sportsaktiviteter som blant annet golf. Les mer »

Test TomTom GPS-klokke:

Ser ut som en klokke, føles som en klokke

Vi har testet den nye TomTom GPS-klokken siden sesongstart, både på norske og utenlandske baner. Den er kjapp, lett å bruke, og føles og ser ut som en vanlig klokke. Les mer »
940x50 NY 2013 Stiklestad.gif -

Golferen.no

Siste nyheter
Reisenytt
Utstyrsnytt
Instruksjon
Klubbnytt
Baner i Norge

Golferen nyhetsbrev

[wipajax: name=form2mail symid=newsletter]

RSS-strømmer:

(Hva er RSS? … fra Wikipedia)
Nyheter
Magasin
Reise
Instruksjon
Utstyr
Klubbnytt
Har du hørt…?

Golferen-boks på din side

Enkel Golferen-boks
Detaljert Golferen-boks
Bred Golferen-boks

Golferen.no

Papaya Media
Papaya design & marketing AS
Kruses gate 11
0263 Oslo

Redaksjonen

+47 920 25 820
tips@golferen.no

Marked

Margaret Kallevig
+47 907 58 101
margaret@papaya.no

Annonser

Jarle Hegge
+47 917 98 690
jarle@papaya.no

Annonseinformasjon


Golferen.no er medlem av

og følger de presseetiske plakatene

Ansvarlig redaktør: Jan E. Espelid | Annonsesalg: Jarle Hegge | Teknisk drift: Sorenso as | Tips redaksjonen: tips@golferen.no


Golferen.no utgis av Papaya Media, en avdeling i Papaya design & marketing AS
Alt innhold er opphavsrettslig beskyttet. 2004–2014 © Papaya design & marketing
Golferen.no redigeres i henhold til Vær Varsom-plakaten, Redaktørplakaten og Tekstreklameplakaten

.