Golfens fremtid:

Nøtterøy-leder: «Terskelen må senkes!»

Nøtterøys daglig leder, Jørgen Gierløff, er krystallklar på at medisinen for norsk golfs fremtid er at terskelen for å komme i gang må bli lavere.
  • Publisert: 26. jun 2012
  • Sist oppdatert: 26. jun 2012
TAR VARE PÅ NYBEGYNNERNE: Jørgen Gierløffs kongstanke er å ta vare på medlemmene. Og aller mest de nye.
FLOTT BANE: Nøtterøy GK har treningsbane samt en flott 18-hulls mesterskapsbane, der dette bildet er hentet fra hull 2.
NØTTERØY GOLFKLUBBÅpnet: 18 hull 2003Treningsområder: 6-hulls treningsbane og 300 meter drivingrangeMedlemmer: 1300Fordeler: Gjensidig fritt spill-ordning med Sandefjord GKStatus:  Refinansiert gjeld på 32 mill. i 2010 til 14. mill.VTG-kurs: Kr. 950 inkl. fritt spill også på 18-hullsbanen første sesong
Det er verdt å lytte til Nøtterøy-leder Jørgen Gierløff.

Og det selv med 40 kilo mindre tyngde bak uttalelsene enn da han kom til Norge for fem år siden som daglig leder i Kongsvinger Golfklubb.

— Vi må bli flinkere til å inkludere de som har gått VTG-kurs!

For det er ingen selvfølge at de som er positive etter et Veien til golf-kurs vil fortsette med golf, mener han.

Telle antall runder

Gierløff mener det er viktig å få nybegynnere ut på banen så tidlig som mulig.

— Et rimelig kurs er ikke nok. Vi må også gi de et rimelig medlemskap og sørge for at de spiller minst ti runder.

Han påpeker at det er viktigere at antallet spilte runder øker enn antallet medlemmer.

Rimelig pakke

Nøtterøy GK har hatt stor suksess med sine Veien til golf-pakker.

— Vår VTG-pakke koster 950 kroner, som inkluderer kurs samt fritt spill på 18-hullsbanen den første sesongen.

Fritt spill-delen er i følge Gierløff den aller viktigste ingrediensen for å inkludere nybegynnerne i klubben.

— La de spille golf og la de på den måten komme inn i miljøet!

NGF-kampanjen

Golfforbundets markedskampanje spinner i år videre på sammen--temaet.

Fjorårets Jo mere vi er sammen er i år blitt til Jo flere vi er sammen, der hensikten er at hver golfer verver én venn til å forsøke golf.

Gierløff er imidlertid skeptisk:

— Isolert sett er temaet bra, men jeg synes ikke det er en bra kampanje siden den ikke tar med neste steg.

Kommunikasjonsansvarlig Tom Gundersen i NGF forteller at forbundet i år investerer halvannen million kroner i markedskampanjen.

— Vi har hele tiden sagt at kampanjen er et langsiktig tiltak, og et bidrag til å synliggjøre golf i Norge.

Støtte fra østsiden

Gierløff støttes av Åge Erichsen i Moss og Rygge Golfklubb på den andre siden av Oslofjorden:

— Kampanjen kan virke litt tam. Men uansett tema vil ikke en kampanje gi effekt over natten.

Suksessfaktoren

Uansett hvordan nye medlemmer verves til kurs og medlemskap, så er Gierløff krystallklar på at de må tas vare på:

— Suksessfaktor nummer én er ivaretagelse. Ta hånd om medlemmene; i shopen, i restauranten og på banen. Og aller mest de som er nye!

WiPlog

Relaterte artikler

Atle Øi:  Golf det morsomste valget

Atle Øi:
Golf det morsomste valget

Golfinteressen må modnes for å få nye golfere. Modningen tar tid og krever påfyll med argumenter, mener Atle Øi.Les mer »
.
Sjekk ut resultatene fra Lag-NM!

Hvordan gikk det med din klubb?

Sjekk ut resultatene fra Lag-NM!

Vi gratulerer Oslo, Asker, Ski, Larvik, Hakadal, Elverum, Gamle Fredrikstad, Grimstad og Ålesund som seirende lag i den store Lag-NM-helgen! Les mer »
.
Hjemmelaget favoritt på Stavanger GK

NM-lag:

Hjemmelaget favoritt på Stavanger GK

Med Eirik Tage Johansen, Ole B. Ramsnes og Sondre E. Ronold på laget er Stavanger skyhøy favoritt til å forsvare NM-tittelen på hjemmebane i helgen.Les mer »
.
Atle Øi:  Nye medlemmer? Nei takk!

Atle Øi:
Nye medlemmer? Nei takk!

NGF hevder å være opptatt av nytenkning. Men presenteres nye tanker, klubbes de gjerne ned, konstaterer Atle Øi.Les mer »
.
En øy for alle sansene

Golf på Gotland:

En øy for alle sansene

Lave flypriser og billige fergebilletter gjør det enkelt å reise til Gotland. Vi sjekket ut fem golfbaner, hver med helt forskjellig karakter. Én av dem burde rangeres blant Sveriges topp-10.Les mer »
.
Sponsor kritisk til NGFs kommunikasjon

Bruker millionbeløp på norsk golf:

Sponsor kritisk til NGFs kommunikasjon

Erik Mikalsen er sjef i Canon Norge, som sponser norsk golf med millionbeløp. Han mener golfforbundet kunne gjort mer for å få golf fram i lyset.Les mer »
.

Mest lest siste døgn


Siste nytt

Suverene Stavanger-spillere:

Wold og Olsen utklasset alle i NM

Marthe Wold og Aksel Kr. Olsen viste imponerende form, og vant utklassingsseire i Norgesmesterskapet på Borre Golfklubb. Les mer »

British Open:

Tutta kunne ikke putta

Suzann Pettersen klarte ikke å omsette sjansene på greenene i siste runde av British Open på Turnberry. Til slutt tok frustrasjonen overhånd, og brakte henne til femteplass. Les mer »

Norsk golf i utlandet:

Stavangers drittsak når utenlandske medier

Historien om «Dridaren», som gjør sitt fornødne i hullene til Stavanger GK, tas nå opp i store medier i blant annet USA. Opprinnelig var ikke klubben bare begeistret for omtalen. Les mer »

Måtte gi tapt for australier:

Tutta: «Hun fortjente å vinne!»

Suzann Pettersen synes selv hun spilte bra i finalerunden av Ladies Scottish Open på Dundonald Links. Men likevel var det ikke godt nok til å holde unna for Rebecca Artis. Tutta roser motstanderen. Les mer »

Golferen.no

Siste nyheter
Reisenytt
Utstyrsnytt
Instruksjon
Klubbnytt
Baner i Norge

Golferen nyhetsbrev

[wipajax: name=form2mail symid=newsletter]

RSS-strømmer:

(Hva er RSS? … fra Wikipedia)
Nyheter
Magasin
Reise
Instruksjon
Utstyr
Klubbnytt
Har du hørt…?

Golferen-boks på din side

Enkel Golferen-boks
Detaljert Golferen-boks
Bred Golferen-boks

Golferen.no

Papaya Media
Papaya design & marketing AS
Kruses gate 11
0263 Oslo

Redaksjonen

+47 920 25 820
tips@golferen.no

Marked

Margaret Kallevig
+47 907 58 101
margaret@papaya.no

Annonser

Jarle Hegge
+47 917 98 690
jarle@papaya.no

Annonseinformasjon


Golferen.no er medlem av

og følger de presseetiske plakatene

Ansvarlig redaktør: Jan E. Espelid | Annonsesalg: Jarle Hegge | Teknisk drift: Sorenso as | Tips redaksjonen: tips@golferen.no


Golferen.no utgis av Papaya Media, en avdeling i Papaya design & marketing AS
Alt innhold er opphavsrettslig beskyttet. 2004–2014 © Papaya design & marketing
Golferen.no redigeres i henhold til Vær Varsom-plakaten, Redaktørplakaten og Tekstreklameplakaten

.